09 May 2014

Cuti Seminggu = Reward Myself

Dah berabuk kot blog ni... Gara2 aku yang bz memanjang dengan baby baru..  my baby boo HPLC manual zaman tok kadok kat Separation Lab... ngeh3... Maaf la... baru merasa penangan wat Phd... yecks... org lain lagik la wat dahsyat2... aku plak over mak jemah... ha ha ha...

Well... nak wat camne... hidup aku berubah 360 darjah kot kat sini... dengan hidup berdua je ngan ariana, berjauhan dengan aqeelah n Encik B... study field yang totally different dengan MSc aku... semua menyerabutkan otak...

But overall, I managed to accomplish my target siapkan optimisation parameter before end of april... Thank Allah for Your help... aper lagik, tanpa segan silu  I terus mintak cuti seminggu dari Prof MMS and guess what??? He said I'm deserved it... ha ha ha... kembang kucup jugak lubang hidung ku yang memang kembang ni...

Cuti seminggu, for the first time aku and ariana naik flight... Okeh... penat gilos sebab ariana xnak dok diam... dari melepak kat Senai airport sampai la naik plane... dia hanya senyap bila stewardess wat demo keselamatan... Haish....tengok la muka budak excited naik plane... 


Sepanjang cuti... banyak aktiviti aku buat ngan aqeelah... Jumaat pi bawak dia makan kat Concorde Hotel Shah Alam... mini reuinion ngan opizmate (Diana, Ros, kak ila and kak sarah)... pastu aku masuk opiz jap setelkan a few things... sampai tertido aqeelah kepenatan... but aku happy sebab seharian dengan dia... dia tersangat la behave...

Hujung minggu plak aku bawak family pi kenduri Lin kat UPM, Serdang... kami pi dari umah mertua... mujur sampai awal... x ramai orang... kebetulan rezeki Lin ngah photo shoot kat pelamin... dapat la jumpa dia... okeh... dah ader bukti aku datang... he he he he... pic ngan pengantin takder... but pic my baby kenitss ader... layanzzzz...



Nexy day, monday aku melepak umah... But Tuesday is outing day aku, aqeelah, ariana and along... he he he... seawal jam 8am kitorang dah kuar umah sebab nak pi imegresen wat passport ariana... alang2 cuti... baik wat terus kan... tapi... keluar berdua ngan budak kecik sgt menguji iman ku... ngan aqeelah yg xnak beralah... nak dok dlm buggie... jeles ngan ariana... yang x kasik langsung aku dukung ariana... haish..... bersabar la azie.... dia protes sebab kena tinggal dek umi dia... kena la qada' manja...



Muka penat umi and ayong sebab kena layan budak berdua ni dalam kete sambil tunggu passport siap... he he he... aqeelah layan upin ipin... ariana plak main stereng and hon ngan ayong.... ha ha ha

After that, we ollss pi AEON Jusco Keramat Au2... nak bagi aqeelah main kat Molly Fantasy dia tuh... last2... bukan dia yang main... aku and along yang main... ha ha ha....weng kejap kitorang... aqeelah nak swipe je game card tu then dia tinggal suh kitorang main...


Ayong yang over main... ha ha ha ha... dia kena paksa ngan aqeelah suh kaut benda2 cute dalam permainan tu...


Tadaaaaa... ini la hasil yang dikaut oleh umi dan ayong.... ni pon puas pujuk takyah kaut lagik... kalo tak... mau abis benda alah ni dalam mesin tuh... kopak jugak la 30hinggit main kat situ je... haish... 




Lastly... sebelum gerak balik... aqeelah nak main kat kidzoonia ni plak... main la sayang... awak sorang je yang main... maner ader budak lain... weekdays... heaven... gelongsor tuh aqeelah yang punya... ha ha ha ... tapi... tak pasal2 umi pon kena main jugak gelongsor tuh ngan awak... sebab dia takder geng....

Erm... tak puas la manja kan awak... kita sambung next entry... umi bawak awak main pool as i promised to u...

Love u sayang... maafkan umi yer for not always be there for u... but my pray, my heart, my love  are always with u forever

Lots of Love
::: axie :::



No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat