12 April 2011

Ecah ohhh Ecah

Ecah... kawan 'istimewa' yang aku kenal sejak zaman sekolah... kami hanya satu sekolah, tak pernah sekelas... tapi dia sgt ingat nama aku... Hanya kerana aku pernah ajar dia math... 

credit picture to sekolahcikal.wordpress.com

Lepas sekolah selalunye aku lepak tgk tv cter mexico sambil lipat kain ngan along... maklumla... zaman tu tahun 90 an, telenovela mmg popular la... kami sekolah menengah pagi... mira and nana sekolah menengah ptg... jadik gilir-gilir la kemas umah.... 

Tiba-tiba ader owg bagi salam... aku pon jenguk la... Ecah rupenyer.... dia dtg bawak buku maths... nak mintak aku ajar soalan... he he he... rase pelik.. coz aku x pernah bertegur dgn dia kat skolah... tapi dia boleh dtg selamba je .... aku tak pernah nak menolak.. ajar je la.... tapi tu la sekali dia dtg... namun dia ingat nama aku hingga kini

Masa dia nak balik dia boleh cium tgn aku dan ckp terima kasih... aku senyum je.. comel rasenyer tgk dia yang sgt bersungguh berusaha walaupon dia 'kekurangan'... dia tak mcm org lain... dia tau dia 'istimewa'... tapi dia tak pernah tak belajar....dia ader effort nak belajar... terharu gler tgk dia

Semlm aku jumpe dia kat kedai mkn dekat ngan umah aku.. dia baru balik keje kat McD... kol 8pm baru dia balik dari tempat keje, seronok bercerita pasal keje ngan dia... Dia masih Ecah yg aku kenal... tak pernah rase dia lain, dia belajar, dia keje sama mcm owg normal... masa nak balik, Ecah cium tangan aku lagik.... terkejut aku.....

Bila tgk dia, aku senyum bangga.... dia ajar aku erti hidup, terdetik di hati ni betapa angkuhnya aku x ikhlas menerima diri ini seadanya seperti Ecah... 

Ecah... terima kasih sedarkan aku dari lena

No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat