15 June 2013

Balik Kampung Abi @ Bukit Tinggi, Padang # Part 2

Lepas penat lelah berjalan semalam... mission hari ni adalah untuk pi Pekan Padang sebenarnyer... sebab aku nak beli telekung untuk mama... dia pesan carikan telekung baru nak bawak pi wat Haji bulan 9 nanti... before that pose dulu kat umah sambil tunggu transport...

 

Tengok tuh... muka dak tenit yang cute dok menunggang abi... seronok la tuh... tidor berkipas... sejuk macam dalam econ la malam tadik... huhu... abi ngan umi yang menggigil tau sayang...

Kami di ajak oleh Pak itek Zal pi ngarai... ngarai ni macam Great Wall of Padang la.. memula dia tanya aku oke ke... aku cakap la oke... boleh jalan sebab nak exercise... Tapi Ya Rabbi... korang bagi aku sejuta rupiah pon aku tanak ulang naik lagik... semput okeh... punyer la banyak tangga... Great Wall of China pon aku naik sekerat je... huhu

However, the view so nice and green... serius cantik... lepas bis mendaki.. kami bantai eskrem... hoho... so.. enjoy the pics...








Siap ader jambatan gantung lagik... seriau jugak la nak naik... hoho... tapi sebab Aqeelah didukung oleh atok and nenek sedara nya... aku leh berkepit ngan Encik B... he he he... romantik kan... jangan jelez....

Lepas tuh kami terus ke Pekan Padang, makan dekat pasar, solat and shopping... As usual.. when come to shopping, there will no time to pose for photography... hoho... tapi dak tenit sempat main kat Ramayana Mall dengan Hasbi... Layanzzzz....





Abi... ader gaya tak dak tenit atas motor besar... hoho.... dah rupe boboy dah umi tengok... confuse umi sama kamu sayang... gegurl or boboy ni... he he he...

Cukup la beberapa hari di Padang... next daynyer kami terus ke airport... tapi nasib tak menyebelahi kami.. kami eksiden... kereta Rush langgar kami... betul2 langgar kat pintu aku... nasib baik semua oke dan paling aku bersyukur.. baby dalam perut aku sangat kuat... alhamdulillah... Aqeelah mujur atas riba Encik B yang duduk tengah2... Pengalaman manis dan pahit di Padang... 

Ntah bila akan balik ke sana lagik.. aku dah nak sambung belajar... anak dah nak masuk dua... komitmen dah tinggi... tengok la... kalau ader rezeki panjang umur... kita ketemu lagi ye... Insya Allah...

Lots of Love
axie

No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat