14 February 2011

Kali ketiga...menakutkan

Tadik balik dari keje...ujan renyai2.. .aku bwk kete slow n steady...schema driver la katakan...he he he...x la schema sgt oke..kadang2 je..kalo ader speed trap ke..byk kete ke...x rushing ke..aku akan bwk kete ikut had kelajuan....bukan di right lane...ha ha ha

oke..back to the story...masa kat kg pandan...ujan dah stop..but jalan tetap licin....tiba2 ader moto "BOOOOOM" depan aku...tergelincir...mamat tu tergolek betol2 kat tayar depan keta aku....pergh...giler btol.....aku brek mengejut la.....sampai bunyi "streeeeeeeeet" ....rosak tayar civic ku....tapi seb bek sempat elak kepala mamat tuh..kalo x...ngeri nyer....x terpk aar aku ape akan jadik...hu hu....


gambar ni rekaan semata2....he he he...
bukan mcm mamat yg tergolek td

ni kire dah kali ketiga aku nampak eksiden melibatkan moto depan kete aku btol2..hu hu...no wonder abah tak kaisk kitorg nek moto....aku ingat lagik....first time aku tgk eksiden moto  masa aku blaja degree kat UTM...aku nak kuar pi sahur....ader mamat motor mane ntah...tergelincir atas bumper jalan...berterabur nasik dia....sama la situasi nyer...mamat tu tergolek kat tayar belakang kete aku...motor dia terseret hentam kete aku...haiyak...padahal..jauh tempat dia jatuh tuh ader ar dalam 50 m....isk..isk....seriau aku....terang2 aku nampak kepala mamat tu sipi je ngan tayar blakang kete aku....seb bek selamat....aku cian giler kat mamat tuh..nasik dia dah terabur..badan dia penuh luka...tapi cian2 pon..dia tetap kena bayar ganti rugi...bukan aku langgar dia..motor dia langgar aku kot....<---- jgn ckp aku kejam....huhu

2nd time plak...masa belaja gak...aku baru balik bukak pose kat Restoran Singgah selalu kat JB...aku dah nak sampai umah...kat traffic light..kete aku line depan skali..sebelah kanan pakcik india nek moto tak pakai helmet....sebelah dia bas....masa nak dekat lampu ijau..Encik B (time tuh bf lagik)..col..aku sempat angkat cakap nak drive pastu letak...masa nak letak tuh...pakcik india yang bwk moto tu dah terpelanting sebab gedebum ngan moto dari arah kanan....agaknyer moto dari kanan tu tekan minyak masa lampu kuning...pakcik india sebelah aku tu pulak tak menyempat2 nak gerak...mata dia tak pandang kanan coz bas halang....isk...isk...aku nampak depan mata tu la yg wat aku seriau......pakcik india tu terpelanting tinggi..jatuh betol2 kat group motor tunggu traffic light...giler ar....tinggi giler kot...ader ar lagik tinggi dari bas dia terpelanting

Sejak dari kes tu...sampai la kini...aku still takut nek moto....nek ngan Encik B pon aku peluk dia kuat2..sampai tak leh nafas...he he he...moto ni mmg la best...menyelit je..x jem..tapi kalo bwk moto tak pk owg....pk diri sendiri pon tak..mmg la akan jadik camtuh....mintak dijauhkan la....amin

No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat