06 July 2012

Apekah ????

Apekah yang berlaku???? ngeeee.... kaget sebentar aku.... tercengang.... danggggg..... sebab ape??? Haaa.... sebab aku nengok menda yang aku rase pelik la... especially kalo tengah hari jumaat.... ye la.... aku nengok ape... mesti korang tensen kan... over plak intro minah nih... ha ha ha....


Sebenar-benarnyer... aku nampak kaum adam melepak di kedai mamak, berpimpin tangan dengan kaum hawa, bersandar di bangku taman permainan, sibuk megopek pisang untuk jualan, bergelak ketawa di dalam kereta yang di parking di perkarangan masjid.... banyak lagik le... malas nak tulis menda-menda yang tak elok ni.....


korang tak pelik ke???.. ader ke dalam hukum cakap dengar khutbah jumaat dalam kete, kat taman dekat masjid, kat kedai mamak sebelah masjid tu boleh dikira sebagai solat jumaat... bukan ke rukun solat jumaat, kita kena dengar dua kali khutbah and tunaikan solat sekali... correct me if I'm wrong... but me wondering if what they did as mentioned above is acceptable in sah menunaikan solat jumaat????....


Aku bukan lah alim sangat untuk tegor halal haram hukum hakam owang lain... tapi aku sedih jugak le tengok keadaan nih... mungkin owang lain cakap menda ni dah biasa sangat... tapi aku terkezut sebab aku ni jarang kuar opiz tengah hari... sekali kuar nampak menda tak besh pulak... spoiled my mood okeh...

Pape pon, aku doakan semoga pintu hati mereka-mereka ini terbuka untuk bertaubat dan aku and kelaurga ku dijauhi dari perkara2 macam ni.... amin....



No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat