26 July 2012

Bonus Raya

:::  http://beritasemasa.com :::
Alhamdulillah... rezeki Allah bagi... ada juga rupanyer untuk tahun ni... to be honest, aku tidak mengharap pon... sebab aku tau, keje dengan goverment ni tak akan jadik kaya - raya... hanya boleh idup selesa dan agak terjamin sebab ader sistem pencen....

Bagi aku bonus raya bukanlah tiket untuk berbelanja lebih... to those who are know me very well akan tau macam mane aku sebenarnyer... aku tak reti shopping, aku malas shopping, aku tak pakai barang branded, even handbag yang aku pakai skang pon dah sopak dek kerana sentiasa dilanyak ke sana ke sini tak pernah berganti.... nanti dah nazak sangat baru aku ganti le...

Baju raya tahun ni ada 3 pasang... opssss... bukan over beli eh... semua tu adalah kain yang aku dok kumpul dari pemberian orang, Encik B dan aku beli sehelai dari tahun-tahun lepas.... lame kan... dah out dated dah kot trend tuh... ha ha ha... but, who care... i really dont even care oke... baju yang dah bertahun tuh aku baru anta kedai 2 bulan lepas... asalnyer baju tuh nak jadik baju opiz, tapi alang2 dah nak raya ni.. jadik baju raya dulu la... ha ha ha...

Baju dak tenit aqeelah nanti lah aku carik... bukan ader size baju kurung pon... aku beli sehelai dua je la last minute nanti... lagik pon raya kat puchong je... banyak lagik masa nak beli... Baju Encik B maybe aku beli kemeja je kot sebab dia dah sound awal2 jangan beli baju melayu... cukup la ape yang ader... dia jarang pakai pon... so.. takde le aku nak gedik2 amik gambar raya sedondon... hu hu.. (T_T)

Portion duit raya dah aku sediakan... Kuih raya memang dari tahun lepas aku tak beli sangat... buat pon tak sangat... ha ha ha... since takde umah lagik, takde le nak beli langsir or what so ever kan... So... kesimpulannyer.... bonus raya ni, simpan saja dalam ASB... hujung tahu amik dividen... ha ha ha... 

No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat