25 July 2012

Just 15 minutes Gap

15 minutes gap make a big different okeh... that is reality when living in a big town like KL... hu hu hu... 

My working hours as lecturer is flexible, it really a big advantage on me.. so me and my roommate decided in fasting month nih we all bajet nak balik awal around 4 pm, so we have to punch in before 8 am la... 

Dah dua hari aku kuar umah 6.45am, bajet boleh sampat around 7.30 am ++ le la kan... tapi Hareeeemmmm... sebab aku kena lalu sekolah SAB & Datok Lokman yang kat Kg Pandan tuh... haish.. aku mmg ler anti skool tepi main road nih.... tak sesuweiiiii okeh.... becoz of skool yang tak pernah nak dipindahkan itu ler aku sampai agak over than expected okeh... hu hu...

::: tempat keje yang still pakai punch card okeh :::

Today, me decide to kuar 6.30 am... sebenarnyer tak le decide sangat.. ni gara2 aku tertido sekali masa tidokan aqeelah semalam... ha ha ha... over okeh... lame gile tido... kol 9.30 pm pagi tadi 3.30 am baru bangun... tu pon sebab dak tenit nak susu.... wallaweh... 

Hasilnyer... 7.21 am punch in... tu pon sempat singgah petrol pump reload TnG... kalo tak, mau lagik awal leh punch in kan.... jalan sangat la beshhhhh.... giler kan... 15 minutes je gap compared to yesterday tapi really make a BIG different okeh..... 

Tu le REALITI kehidupan bandar besar... sape suh nak sangat idup sini kan... tapi kes aku terpaksa.. sebab parents aku dah mmg dok sini, mertua pon kat sini.... kalo diorg dok negeri lain, maybe aku akan cari keje bukan di area KL ni okeh.... bosan dowh dok sini... walupon everything complete and senang dapat but sometimes aku inginkan udara segar dan nyaman pepagi... rumah kampung yang cantek laman nyer, ader bunyi burung2 berkicau, sawah padi hijau yang terbentang luas... yang paling utama TAKDE JEMMMMMM......


p/s ::: at this moment, i miss MRSM Beseri a lot... sangat calm and cold....


No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat