26 March 2011

BotoL & 20sen

Ptg tadik, me went to recycle center.. sebab botol plastik and tin kosong yg terkumpul dah sebesar plastik sampah itam...  takder le harap nak dapat byk dengan recycle things, cuma menunaikan tanggungjawab menyelamatkan bumi...

The nearest recycle center kat Tesco Ampang... dekat je.. dulu masa memula bukak, center tu handle by 'insan istimewa'... so.. aku ingat diorg still handle la... niat di hati nak membantu mereka... tapi biler sampai.. ader auntie cina yg jaga and her son... sekali timbang dia cakap.. 'amoi.. satu kilo saja... oke" sambil tunjuk tanda bagus...

Aku yg agak lurus ni angguk je la... sekali dia kuarkan 20 SEN ... haaaaaaaaaaaaa!!!!!... penat aku kumpul.... 20 sen je nilainyer.... haiyak... pastu aku tengok kat board... paper, plastik, tin = 20sen/kg... lidah kelu diam seribu bahasa... kaki terus masuk kete and blah.... ape lagik... jauh cket dari tempat tu, aku gelak sendiri la dlm kete...


Walaupon nilainyer x seberapa, tapi aku tetap akan teruskan asingkan barang yg leh recycle... tatau nape aku wat camtu.. maybe influenced by adik mok n abah la yg kumpul tin kat umah.. he he he

No comments:

Post a Comment

 

Live Our Life | Copyright © 2013 | Designed by Cik Bulat